2012. december 20., csütörtök

A provokatív mű: (Majdnem) Halott újságíró nem hazudik


Az író, aki közgazdasági doktorként filozófia és szociológia szakot is végzett, a "Majdnem) halott újságíró nem hazudik" című könyve okozta botrányok után Türk Attila álnéven írt tovább. 

Leírás: Egy újságíró saját tapasztalatait írja le, amiket az élete során átélt és mindezt megosztja az olvasókkal, minden cenzúra és szépítés nélkül. 

Néhány kép a könyvből:




Zárszó

Csizmadia Ervin politológus a Népszabadságban, 1995 májusában azt írja: kár, hogy akik tudtak a dolgokról, azok közül senki sem mert őszinte lenni. Nos, Csizmadia úr, íme: valaki mert. Igaz, azon az áron, hogy az életből is kilép. De így talán még elgondolkodik az ország: mi is történt-történik itt valójában? Itt is, ott is, mindenütt. 6 évig. Ezt hívják politikának.
Valóban ezt? Kár. Akkor ennél Kádár is jobb volt. Mert akkor legalább sokan tudták, hogy mi ellen vannak. Most már ez sem biztos. Hogy hogyan tovább? Nem tudom, és már nem is akarom tudni. Szegény Magyarország, te még megtudod. Vagy - változtatsz rajta. Úgy legyen. Ámen.


* * *


Itt fejeztem be a kéziratot - néhány szóbetoldástól, július végi javítástól eltekintve, de ez tíz sor sincsen - május 25-én éjszaka. Most is igaz. És egyre inkább az lesz. Most, pár hónapig, kényszerűségből még maradnom kell. Itt. Mert megígértem valakinek: ha július 14-én reggel valami fatális tévedés folytán életben talál, egyelőre nem próbálkozom harmadszor is öngyilkossággal. A haladék - mint volt róla szó -6-7 hónap. Rák vagy szívműtét. Utána - nagyobb valószínűséggel - a könyv eredeti címe lesz igaz, vagy - talán 20 százalék ... - még mindig maradnom kell egy darabig. Erőmhöz képest szeretnék segíteni, de egyelőre nem tudom, hogyan... Amit megtehettem - megpróbáltam. Hogy értelme van-e, döntsék el, akik elolvasták. Köszönöm.



Budapest, 1995. július 30.


Szatmári Jenő István